نحوه نگهداری صحیح از چمن مصنوعی

کلیه تجهیزات و زیر ساخت های ورزشی نیازمند نگهداری و مراقبت مستمر است.
چمن مصنوعی نیز از این قاده مستسنی نیست. بدیهی است که نگهداری و حفظ و رسیدگی مداوم چمن مصنوعی یکی از مهم ترین و موثر ترین مسائل برای افزایش طول عمر چمن است به نوعی که در صورت عدم توجه به این اصول و رسیدگی مداوم متاسفانه چمن مصنوعی شما از بین خواهد رفت و هزینه سنگین و غیر قابل جبرانی را بر دوش صاحبان میدان خواهد گذاشت.

چمن مصنوعی شرکت آذر لاستیک آسیا
نحوه نگهداری از چمن مصنوعی

 

در زیر به چند مورد که باعث افزایش عمر چمن می شود اشاره خواهیم کرد.

 

1_ برس مداوم

یکی از مواردی که باعث افزایش عمر چمن مصنوعی می شود برس زدن به وسیله دستگاه به صورت ماهانه و یا هر دو هفته یکبار است.

بدین منظور بهتر است در بازه زمانی یاد شده به وسیله برس ماشینی و یا برس دستی مخصوص چمن، الیاف چمن را برس کرده تا باعث شود چمن کیفیت و مقاوت خود را از دست ندهد.

 

2_شارژ مواد اولیه

یکی دیگر از مسائلی که باعث می شود عمر چمن مصنوعی افزایش پیدا کند و از بین نرود. اضافه کردن مواد اولیه به صورت ویژه شارژ کردن گرانول لاستیک چمن است.

در طول مدتی که زمین مورد بهره برداری قرار می گیرد به عناوین مختلف در اکثر جاهای زمین مخصوصا در جلوب دروازه ها و در منطقه وسط میدان گرانول موجود در زمین کم و یا رفته رفته نابود می شود . به همین دلیل بهتر است هر دو هفته یکبار مکان های یاد شده توسط گرانول شارژ شده و مجدد توسط برس ماشینی چمن مصنوعی و یا چمن دستی چمن مصنوعی برس زده شود.

این کار باعث جلوگیری از شکستگی فلت های چمن مصنوعی می شود و علاوه بر آن در صورت برخورد بازیکن به زمین حادثه ای برای بازیکن رخ نمیدهد و احتمال آسیب دیدگی بسیار کم می شود.

 

شرکت آذر لاستیک آسیا تجربه ای دیرینه در صنعت چمن مصنوعی را داراست و شما میتوانید برای خرید محصولات و دریافت مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.